Kom och se dokumentärfilm

Sedan förra hösten bjuder Dokumentärfilmskolan på Ölands folkhögskola in till film och samtal. Vi ser viktiga dokumentärfilmer och får träffa människorna bakom produktionen. Det är öppet för alla, det är gratis och ingen anmälan krävs. Du är varmt välkommen att vara med!

Förra gången träffade vi konstnären och filmmakaren Salad Hilowle. Här är resten av vårens program:

Måndagen den 30/1 kl. 18-20

3 Stolen Cameras

Filmkollektiven RåFILM och Equipe Media (Västsahara) visar sin film och svarar på frågor. I bion på Ölands folkhögskola.

Måndagen den 27/2 kl. 18-20

Sing a-long till filmen Hitmusik

Film om proggbandet Röda Bönor och den politiska musikscenen. Sången leds av Anna Klara Åhrén. I Strömstedtsalen i den gamla huvudbyggnaden.

Tisdagen den 9/5 kl. 14.30-16.30

Dokumentärfilmskolans distanskurs visar sina slutarbeten på Kalmar konstmuseum.

Onsdagen den 24/5 kl. 18-21

Dokumentärfilmskolans grundkurs visar sina slutarbeten i Liedbergsalen på Ölands folkhögskola.