Superlördagstips för alla på Ölands folkhögskola

Heldagstips! Bara 9 km från skolan ligger campingplatsen Haga park och Naturreservatet Beijershamn, Från kl 14 och framåt (vid fågeltornet i Beijershamn) idag lördag finns naturum Ottenby på plats och pratar fåglar. Tipspromenad för hela familjen.

Kl. 14.00 och 15.00 kan du prova på snorkling i Haga park och håva vid stranden i Beijershamn. All utrustning – även våtdräkter – finns att låna, medtag egen handduk och badkläder om du vill snorkla.

Kl 16.00 Fågelguidning med vår lärare Pav Johnsson (samling parkeringsplatsen i Beijershamn).

På kvällen sen händer det grejer i Strömstedtsalen:

Kl 18.00 Föreläsning om Östersjön med författaren och teveprofilen Martin Emtenäs
Kl 19.00 Premiärvisning: naturums Östersjöfilm. I denna medverkar vår egen konstskolas lärare Sofia Sundbergs dotter Vega och Martin Emtenäs.

OBS: Martins föreläsning och filmvisning måste förbokas: