Måndagsmötet 5 oktober

Scrolla ned för text

Måndagsmötet 5 oktober

Vi ber alla att fortsätta att hålla avstånd i matsalen, på internatet och i klassrum. Så minskar vi risken för Covid-19 smitta och tar hand om varandra.

Veckans gästlärare är

Linda Zetterman på Designskolan

Sebastian Dahlqvist på Konstskolan 2

Måndag 5 oktober

15.00 Löpningsgruppen

15.00 Hönsgruppen, Träffas vid hönshuset.

Facebook: Höns på Ölands folkhögskola 20/21

Onsdag 7 oktober

15.00 Frambo. Innovationer för framtidens boende.

Träffas i biblioteket.

16.00 Öppen föreläsning: Handlingsplan för att motverka ett segregerat konstfält, med Sebastian Dahlqvist, Konstfrämjandet och ArtLab Gnesta.

Plats: Strömstedtsalen

Torsdag 8 oktober

15.00 AkSva bjuder på Pumpasoppa i Deltagarköket.

15.00 Yoga i Jönssonsalen

Första introduktionen i Keramikverkstan. Kolla i Googledokumentet vilket datum du ska gå! Byt med varandra om det inte passar. Ta bort ditt namn om du inte längre är intresserad.

Övrig information

Respektera att en toalett i Kryddgården är reserverad för Seniorkursen. För att minska smittrisken för en Seniorkursen som är en riskgrupp frö Covid-19.

Datum för kurser i Träverkstaden kommer. Det är en introduktionskurs för dig som inte har det i din kursplan.

Diskutera förslagen om matservering och nya rutiner för fika i era klasser. Lämna synpunkter senast fredag denna vecka!

Med önskan om en fin vecka!