Måndagsmötet 29 mars

Åke berättade om Covid-19 läget på skolan.

Just nu är inga deltagare sjuka. Tre i personalen varav två i köket är sjuka.

På grund av detta kommer maten denna vecka att tas från lasarettet i Kalmar men för dig som deltagare fungerar det som vanligt i matsalen

Fortsätt att hålla avstånd, iaktta handhygien och andra försiktighetsåtgärder.

Inför påsklovet så rekommenderar vi alla att inte resa om det inte är absolut nödvändigt.

Om du väljer att resa hem över lovet så var uppmärksam på symtom och kom inte tillbaks till skolan förrän du är frisk/symtomfri.

Gästlärare denna vecka:

Aktion för hållbar utveckling: Niklas Hallgren är gästlärare på Aktion mån-ons. På torsdag kommer Sven Klasgård som är pomolog att undervisa i ympning.

Konst 2. Rickard Krantz börjar att jobba med Konstskolan 2 inför deras utställning på Galleri 28 i Kalmar

Händer i veckan

kl 12.30 och 14.30 Jerusalema, träning utanför Huvudbyggnaden .
kl 15.00 Löpgruppen samlas utanför Huvudbyggnaden

Onsdag
Konst 2 håller i veckans onsdagsaktivitet som är äggjakt. Leta upp ägg på skolans område. De du hittar får du behålla.

Skolpodden
Första avsnittet av Skolpodden går att lyssna på nu. Lotta, Lollo, Alice och Daniel pratar om kärlek.

Hållbarhetsskolan
Maria visade hur en kan göra hållbara val med delar av ens pensionspengar.

Vi hoppas att alla får en fin Påsk och ser fram emot att ses igen efter lovet den 12 april!