Åkes påskhälsning till alla deltagare

Hej

Påsken är nu alldeles framför oss. Våren har visat sin bästa sida de senaste dygnen också. Jag längtar efter lite ledighet och att få träffa kompisar och släktingar. Nu blir det ingen påskfest hemma hos oss som vi brukar ha. Men jag kommer fira påsk ändå och njuta av lite välbehövd ledighet, fast utan kompisar och släktingar.

Vi behöver alla hjälpas åt att ta oss igenom den här situationen på ett så bra sätt som möjligt. För vår egen skull och för deras skull som betyder allra mest för oss och för alla andra också som vi påverkar med våra handlingar och beslut. Var klok och omtänksam!

Några tydliga direktiv kring just resor.

1 Åk inte till områden där smittspridningen är stor. Titta på folkhälsomyndighetens sidan om du är osäker:  https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

2 Om du ändå väljer att åka till något av de mest drabbade områdena så stanna kvar där efter påsk och studera därifrån på distans.

3 Skulle du av någon anledning strunta i de här två rekommendationerna och återvända till skolan efter att ha besökt ett drabbat område så måste du sätta dig själv i karantän i två veckor. Under de två veckorna får du inte komma till matsalen, verkstäder, ateljéer, klassrum eller andra gemensamma utrymmen på skolan. Du kan inte heller umgås med de andra som bor i samma hus eller korridor. Du måste hålla dig på ditt rum eller vara utomhus och hålla distans till människor du möter.

På samma sätt är det viktigt att vi inte tar emot besökare från de mest drabbade områdena heller. Det måste vänta tills det här är över. För det kommer en tid när vi kan mötas igen.

Är det så att du väljer att lämna internatet och skolan över lovet ska du meddela expeditionen detta.

Skolan börjar 20 april

Skolan börjar igen den 20 april och vi inleder veckan med ett direktsänt Måndagsforum kl 8.30.

Ta hand om dig och dina nära i Påsk även om du inte kan träffa dem.

Glad Påsk!