Lediga platser!
Några kurser du ännu kan söka till
Se alla bilder

Både till några av våra sommarkurser och till de långa kurser som startar i höst finns det ett antal platser kvar på. Sorterat efter kursstart är det följande kurser som du fortfarande kan söka till:

1. Skulptera med ljud 26-30 juni. En veckolång kurs i ljuddesign med Øivind Weingaarde, en prisbelönad ljuddesigner och ljudkonstnär. Kursen fick strålande recensioner i fjol!
  2. Allmän kurs aug 2023 – maj 2024. För dig som inte har fullständig gymnasiekompetens. På ett kreativt och ibland ämnesöverskridande sätt läser du in gymnasiet hos oss, och kan sen söka till universitet/högskolor/yrkeshögskolor, men i en annan kvotgrupp än de som gått drekt från gymnasium/komvux eller gjort högskoleprovet. Kom ikapp det du inte gjorde klart i en underbart trevlig mijö där du aldrig försvinner i mängden!
  3. Allmän kurs distans med inriktning hälsa aug 2023 – maj 2024. Som ovan men på distans, och passar särskilt bra för dig som inte saknar så mycket från gymnasiet, har en livssituation där du kanske inte kan flytta, eller binda upp dig dagtid så mycket som annars krävs för heltidsstudier. En veckoträff på tidiga hösten och en på våren på Öland, annars helt på distans. Superkurs för dig som i framtiden tänker att du vill jobba inom friskvård, hälso- eller vårdsektorn.