Vi söker vikarierande kursansvarig till Konstskolan II

En av våra medarbetare på Konstskolan II ska vara tjänstledig läsåret 22-23 för att arbeta med egna projekt. Vi söker därför en vikarierande kursansvarig.

Vi söker dig som vill undervisa på Konstskolan II och bidra till våra kursdeltagares konstnärliga utveckling! Du är en av två kursansvariga som undervisar på kursen och har ett delat ansvar för undervisning, deltagarna och kursen. Undervisningen sker genom föreläsningar, seminarier, teknikintroduktioner och arbeten med olika konstnärliga förhållningssätt. Stort fokus är att hjälpa deltagarna att hitta sina egna arbetsmetoder och konstnärliga uttryck.

Du ser ett värde i att arbeta med utbildning och vill leda, forma och utveckla en förberedande konstutbildning inom ramen för folkbildningen. Du har bred utblick över konstområdet och är bekant med de processer som kännetecknar konstområdet.

Du har en högskoleutbildning inom fri konst, gärna på magisternivå. Vidare är du aktivt verksam som konstnär, har pedagogisk erfarenhet och ett brett nätverk inom konstområdet.

Vikariatet är på ett år med eventuell möjlighet till förlängning ytterligare en termin.

Anställningsform: Vikariat.
Anställningens omfattning: Deltid.
Tillträde: 8 augusti eller efter överenskommelse.
Löneform: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Ansök senast: 2022-04-03

Kontakt:
Åke Holm, rektor Ölands folkhögskola, 0485 564 405
Emelie Carlén, Kursansvarig för Konstskolan II, 073 041 15 72

Sista ansökningsdag 2022-04-03

Gå till annons och ansökan.