Sverige, Norge, Danmark!
Se alla bilder

Vi har tidigare skrivit om Elin Woksepp Åleheim som ska börja på Kungliga konsthögskolan i höst.

I tillägg vill vi nu gratulera Pontus Johansson för hans plats på Fri konst på Konstfack i höst. Pontus som vuxit upp på gård och som skulle bli botaniker har via ett par år på allmän kurs här på Ölands folkhögskola och nu senast ett år på Konstskolan 2 istället hittat en annan väg i livet. Känsligheten och ömsintheten för sin omvärlds alla delar tar han med sig in i sitt konstnärskap.

Ba Bladh valde faktiskt bort Konstfack till förmån för Konstakademien i Köpenhamn. Ba jobbar expansivt och i alla tänkbara medier och material. Vi tror Köpenhamn kommer passa Bas temperament och ständiga flöde av idéer.

Simon Sporrong flyttar till ett tredje land – Norge och börjar på Kunstakademiet i Trondheim. Simon som även är musiker och gärna hittar former där han kan blanda musiken med sin bildvärld är så självklar i just Norge! I hans bildvärld myllrar det av historier och tillstånd och tillsammans med hans specialkomponerade ljudstycken når man en annan dimension.

Jag skulle kunna fortsätta skriva men.. jag får säkert anledning att återkomma..

Vi önskar alla lyckas till med de fortsatta studierna!!