Svanesånger

Vi i musikteaterskolan årskurs 2 har sedan slutet på februari arbetat med vår slutproduktion. Vi ska sätta upp pjäsen Svanesånger av Mike Kenny, i översättning av Johan Bernander och regi av vår egen regielev Ellen Andersson. Medverkar i ensemblen gör resten av klassen som även har varit ansvariga för scenografi, kostym, musik, mask, rekvisita, teknik och som producenter.

Svanesånger är en pjäs som handlar om Hans Christian Andersens liv och sagor och riktar sig till barn på låg- och mellanstadiet. Pjäsen innehåller förutom teater även sång, dans, musik och dockspel och ska turnera runt om på Öland med premiär 3 maj på Ölands folkhögskola.

Lördag 5 april hade vi vårt första genomdrag för publik. På onsdag spelar vi för en provpublik i rätt ålder, men under spelperioden är alla åldrar välkomna att komma och se om den fula ankungen kanske blir en svan…