Sing-along till filmen Hitmusik 27/2

Som del av vårens program för öppna visningar på Ölands folkhögskola visas nu dokumentären Hitmusik – konsten att sätta rytm till revolt i en version där publiken får sjunga med.

Måndagen den  27 februari kl 18-20 är du välkommen att sjunga med i bland annat proggbandet Röda Bönors sånger. Detta sker i i Strömstedtsalen i den gamla huvudbyggnaden.

Visningen är öppet för alla, det är gratis och ingen anmälan krävs.

Dokumentären Hitmusik – konsten att sätta rytm till revolt blev färdig 2007 och kopplar samman den tidens politiskt engagerade musiker med proggbandet Röda Bönor, vars texter då fortfarande var högst aktuella. Filmen är gjord inom Filmkollektivet RåFILM och Anna Klara Åhrén, som numera är dokumentärfilmslärare på folkhögskolan och var med i produktionsgruppen för filmen, kommer att vara på plats och leda sången.

Det blir sånger på engelska och svenska som är textade så att du enkelt kan följa med. Du behöver inte kunna melodierna, det viktiga är att du skrålar!

Därefter ser vårens program ut som följande:

Tisdagen den 9/5 kl. 14.30-16.30

Dokumentärfilmskolans distanskurs visar sina slutarbeten på Kalmar konstmuseum.

Onsdagen den 24/5 kl. 18-21

Dokumentärfilmskolans grundkurs visar sina slutarbeten i Liedbergsalen på Ölands folkhögskola.