Praktisk gror i vårsolen

Nu har praktsik kurs startat upp sitt stora vårprojekt: att odla blommor och grönsaker till åÑppelvägens äldreboende. Under vintern har åÑppelvägens boende och personal gjort listor på vad de önskar sig för växter till sommaren. Praktisk kurs har nu satt upp en drivbänk i skolans entrå© och påbörjat arbetet med odlingsbäddar utanför skolan. Alla krukor tillverkas av tidningspapper, och odlingen kommer att ske i säckar, lådor och pallkragar. När terminen är slut flyttas hela odlingen från Ölands folkhögskola till åÑppelvägen. Då är grönsaker och blommor redo för nya trädgårdsmästare och flitiga nypor. Till hösten hämtas odlingen tillbaka till skolan.

Vi har tid med mer…

Vi odlar mer plantor än vi behöver. Och många av dem kommer att synas i gerilla odlingar runt omkring skolan. Vi kanske även tar bussen till kalmar för att plantera blommor och grönsaker på ”fula” platser i Kalmar. Håll utkik i sommar effter de blommande spåren av praktisk kurs.