Musikteaterskolan tillbaka från Berlin

Berlin, en stad med många möjligheter, möten och intryck. Deltagarna i musikteaterskolan har kommit hem från sin studieresa till just Berlin. På programmet stod naturligtvis besök av de historiska monument som man kan hitta runt om i stan, som alla berättar om stans historia. Vid East Side Gallery står fortfarande ett par hundra meter kvar en den mur som delade Berlin i 28 år. Konstnärer från hela världen har bjudits in att måla stora målningar på muren, men det är den spontana konsten som dominerar.
En av kvällarna var deltagarna på den konstnärliga teatern Schaubuhne och såg föreställningen ”The black rider”, en musikteaterföreställning med musik av Tom Waits och med text av William Burroughs.