MUSIKTEATERSKOLAN HAR PREMIÄR

Musikteaterskolans andra årskurs har snart premiär på årets slutproduktion ‚ÄùI skogen om natten‚Äù. Premiär blir det i Liedbergssalen på skolan fredag den 3:e mars kl 10.00 och spelas även där lördag den 4:e mars kl 16.00.

Solidaritet, motstånd, vänskap och identitet blir starka teman i denna musikteaterföreställning som rymmer både spänning, poesi och humor. Pjäsen är skriven av Johan Bernander och medverkar gör deltagarna Linnå©a Haupt, Linnå©a Lahte, Joachim Larsson, Felicia Palm, Sven-Erik Stark, Konrad Holmqvist, Emil Wickholm Turesson och Rosaline Lönnroth som även tillsammans arbetat fram produktionen.

Efter de första föreställningarna blir det turnå© till Blekinge, Göteborg, Stockholm och runt på Öland.