Maya och mysteriet med stjärnorna

Nu är Maya så gott som levande!
Under vårterminen på Ölands folkhögskola har vi, Tove Niskakari och Ellinor Edfors tillsammans skapat en barnbok. Ellinor som går andra året på konstlinjen har i kollageform målat upp världen som Maya bor i utifrån texten som Tove på skrivarlinjen har skrivit.
Under senaste veckan har vi med hjälp av Herman i skrivarlinjen sammanställt texten och bilderna till ett färdigt häfte. Vi har även varit på Kalmar konstmuseum och läst upp berättelsen och visat bilderna i samband med söndagsateljå©n för barn med föräldrar, som sedan fick pyssla ihop egna bilder utifrån berättelsen. Vi har velat få respons från olika målgrupper och har även fått hjälp av en bibliotekare i Malmö som har läst upp sagan för sina elever som är i åldrarna fem till tio år gamla.
Nu ska vi skicka ut häftet till olika förlag så håll tummarna för att allt går vägen!
Sommarhälsningar från de silvriga rymdsagotanterna!