Maria Kotlyachkova kommer till konstskolan II i december.

Ikväll onsdagen den 28:e november 19:00 (fri entrå©) på Kalmar konstmuseum kan ni höra henne samtala med Alba Engström som nu ställer ut där. I Albas utställning gjordes tidigare i höst en integrerad utställning av och med Konstskolan II.

Alba + Maria Kotlyachkova + Förhandsvisning av videoprogram

Programverksamheten kring Alba S. Enströms utställning Dont you wish your girlfriend was a freak like me fortsätter genom ett samtal med ryska gästcuratorn Maria Kotlyachkova.

Speciellt för kvällen är också öppning och förhandsvisning av videoprogrammet med andra konstnärer som kan ses som fritt relaterade till utställningen. Det kan röra sig om verk som Alba själv återkommer till eller där curatorn ser ett släktskap. Programmet innehåller betydande konsthistoriska referenser och samtida konstnärer som Ellen Cantor och Dash Snow.