Måndagsmötet 15 mars

Covid -19 Läget

Vi har för närvarande 3 sjuka på skolan, internatet. En tidigare sjuk är nu frisk men fortfarande i karantän.

En räknas som helt frisk när en haft två symtomfria dagar och minst sju dagar har gått sedan en testade positivt för Covid -19.

Sedan i fredags så genomförs undervisningen på distans. Om en bor på skolan är det OK att vistas i klassrum, verkstäder och ateljéer om en håller tillräckligt avstånd till alla.

En kan gå och äta i matsalen som vanligt. Du som inte bor på skolan får automatiskt kostavdrag. Om du väljer att åka till skolan går det bra att äta i matsalen. Då ska du meddela personalen i luckan så skriver de upp dig.

Gästlärare

Anna Ekman är gästlärare på Konstskolan 1

Händer i veckan

Kurserna i Trä- och Metallverkstaden är inställda denna vecka. Vi meddelar när nya kurstillfällen är inplanerade.

Kurs i Deltagarköket genomförs som planerat för att minska belastningen på köken i internatet. Anmäl dig på lista utanför matsalen.

Tisdag 16 mars

15.00 Löpargruppen samlas utanför stora gula huset.

Måndag 22 mars

Jessica och Sofia som är lärare på Skrivarskolan distans håller en online workshop i skrivande på måndag 22 mars, 15.00-18.00. Anmäl dig på lista utanför matsalen.

Bastun

Bastun som varit stängd öppnas igen i eftermiddag, 15 mars. Vi kommer att hålla bastun öppen så länge den sköts som den ska. Alltså att den är i ordning när en lämnar den, inga fester etc. Uppmaningen att hålla avstånd gäller såklart även i bastun.