Möte om integration.

Nu ikväll hölls ett spännande möte på skolan om möjligheter och utmaningar som vi står inför med våra nyanlända invånare. Mötet bjöd in ”alla goda krafter” som finns på ön och redan gör storverk med att bygga bra relationer och hitta lösningar på små och stora problem. Såklart var vår etableringskurs där också, och delade med sig av sina berättelser om hur det var att komma till Öland. Vi påbörjade en inventering av allt som görs, och allt som behöver göras, och fick tillfälle att knyta många bra kontakter direkt under kvällen. I fortsättningen kommer de två anslagstavlorna med ideer och behov finnas i skolans bibliotek, och fortsätta fyllas på. Varje torsdag från och med imorgon mellan 16 och 18 har vi mötesplats där för alla som vill träffas, nätverka, jobba ihop eller bara finnas med varandra, under parollen Folkhögskolan är öppen för alla – och allt!

Tack alla som kom, och vi ses på torsdag!