Konstskolan II, fördjupad ateljépraktik
Se alla bilder

Vecka 3 började med pecha-kucha!

Det efterföljs av en hel vecka med handledd fördjupad ateljé-praktik.

Efter en intensiv höst-termin så har jag märkt att behovet är stort av att arbeta mer självständigt. Att närvara, diskutera och få varje individ att komma vidare är mitt mål som kurs ansvarig. Speciellt med ansökningstider till olika högskolor i hägring. Det är därför så bra att vi på Konstskolan II kan erbjuda mycket utrymme och alldeles egna ateljéer till varje deltagare, med direkt tillgång till handledning och workshops.

Bilderna är från Konstskolan II med nuvarande elever Sarah Madani, Anton Fjellman och Claudia Munroe-boga. I sina olika processer arbetar de genom olika former. Anton utvecklar sitt måleriska uttryck, ofta med drömmar eller spagetti-westerns landskap som startpunkt för bildens karaktär. Sarah jobbar med personliga, kulturella och queer begrepp där den egna kroppen ofta är närvarande. Genom hennes skulpturala performance dokumentation har hon skapat en filmisk visuell koreografi där ljudet från skulpturen blir ett visuellt score. Claudia Munroe-boga är från Nya Zealand och går på skolan för att utveckla sin konstnärliga kapacitet. Claudia jobbar i kontexter kring text, minnen och landskap och hon använder sig av broderi, måleri och naturliga objekt som t.ex sten.