konstnatt och skördefest på ölands folkhögskola
VåÑLKOMNA TILL KONSTNATTEN PÅ ÖLANDS FOLKHÖGSKOLA

Öppet kl 17.00 – 24.00 fredagen 30 september.

Framed reality
– Att välja en bild av världen, att sätta ramarna.

7 av skolans kurser har delat upp sig i blandade grupper som alternerar mellan 6 olika stationer som fokuserar på olika aspekter av den rörliga bilden, stillbilden och andra former av ”bildande konster”. Lärare från olika kurser har fått förstärkning av konstnärerna Shiva Anoshirvani och Roxy Farhat och genomför ett veckolångt projekt med ca 100 deltagare. Resultatet visas endast under Konstnatten.

Teater
Musikteaterskolan 1 och 2 spelar Lejonporten, ett drama som utgår från den grekiska mytologiska sagan Orestien. Skådespelet tar sin plats i Liedbergssalen kl 19 och 21.

Utställningar
I Konstens hus, K2 samt i källaren på Nya Annexet finns det utställningar att se.

Servering mellan 17.30 – 23.00.
Inne på gården och i vår matsal kan du äta krämig skördesoppa med hembakat bröd, grillad kycklingfilå© med potatissallad, fika på en morotskaka eller hembakad äppelkaka med glass. Annat gott är Chokladtryffel och Skördeknäcke. Velbekomme