Kom på examensvisning med Dokumentärfilm distans 7/5

Deltagarna på Dokumentärfilmskolan distans vid Ölands folkhögskola bjuder in till sin examensvisning på Kalmar Konstmuseum där de presenterar utdrag ur sina kommande filmer.

Under det gångna året har deltagarna arbetat med att utveckla sina filmer utifrån en processbaserad metod. Under eftermiddagen får vi höra deras egna tankar och reflektioner kring sitt utvecklingsarbete och se utdrag ur kommande filmer. Jonas Holmberg, chef för Kalmar Konstmuseum, och Camilla Ed, utställningsproducent på Kalmar Konstmuseum, inleder visningen med att ge en inblick i samtidens dokumentära skildringar. Ewa Cederstam, kursansvarig, modererar samtalet med deltagarna och det finns möjlighet att ställa frågor till deltagarna.

Visningen inleds kl. 13.30 med ett mingel i Kalmar Konstmuseums bibliotek där det bjuds på dryck och snacks.

Varmt välkomna hälsar
Ewa Cederstam och Anna Persson
Kursansvarig respektive lärare på kursen

Tid: tisdag 7 maj kl. 13.30–16.45.
Plats: biblioteket på Kalmar konstmuseum

Fri entré!