GRATTIS SOFIA JUNG TILL PREMIÄREN PÅ HAIR I GÖTEBORG

I lördags kväll hade Göteborgsoperan premiär på musikalen HAIR, en av de stora publikhändelserna på höstens teaterscener. Jag var där på både själva föreställningen och inte minst på festen efteråt, där jag träffade en av huvudrollsinnehavarna, Sofia Jung.
Sofia Jung började sin teaterbana på Musikteaterskolan på Öland för tio år sedan, året 2006/2007. Hon berättade att hon efter året på Öland gått den långa vägen, först ett år på Bjärnum och sedan tre år på Performing Art School i Göteborg. Efter det blev det arbete på Wallmans i Stockholm, som solist och ensemble, men nu står hon alltså på Operans stora scen och har Göteborg som bas ända fram till mars nästa år. Det var en nöjd Sofia och en glad ensemble som jag träffade. Lycka till Sofia!

Tomas Forssell