Dubblla priser!

Grattis!
Dubbla priser till dokumentärfilmen ‚ÄùåÑR JAG SVENSK?‚Äù av Anna-My Novotny.
Filmen gjordes som projekt på Dokumentärfilmskolan. Anna-My går nu Dokumentärfilmskolans distanskurs.

Anna-My Novotny är vinnare av 2014 års STOCKmotion filmfestivalpris i kategorierna bästa klipp i klassen tungvikt samt Filmcentrumpriset med följande motiveringar:
Bästa klipp:
Rytmen och timingen skapar den här berättelsen. Det högst aktuella och allvarliga ämnet blir underhållande på ett sätt som gör att vi blir extra engagerade. Filmen är skapad vid klippbordet med en säker hand av Anna-My Novotny och filmen heter åÑr jag svensk?

Filmcentrum-pris
Filmcentrum har med stor behållning tagit del av STOCKmotions filmprogram. Vi vill tilldela vårt distributionspris till en av de filmer som stack ut och som vi vill ledsaga till publiken på vår marknad. Det är en film som trots sitt format tar lång tid att smälta. Det är en film som är välgjord och angelägen. Det är en film som tyvärr känns alldeles särskilt aktuell. Filmen som filmcentrum erbjuder distribution är…åÑr jag svensk? av Anna-My Novotny