dags att söka till Musikteaterskolan 2014-2015

Nu är det hög tid att söka till Musikteaterskolan 1 och Musikteaterskolan 2. Audition till Musikteaterskolan hålls 3:e och 4:e maj. Nytt för i år är att man till andra årskursen också kan söka som regielev eller som scenografielelev. Första året är grundläggande och ett bra arbetsår för dig som vill pröva på att stå på scen, spela teater, och att sjunga och dansa. Andra året är fördjupningsår där du får många möjligheter att mogna och arbeta blockvis och att förbereda dig ordentligt för högre utbildningsformer. Hit kan du söka om du redan har gått första årskursen, eller om du har gått en annan grundläggande folkhögskola bakom dig.

”Att du inte skäms” är en av många musiknummer som vi arbetade fram till den 2,5 timmar långa teaterföreställningen BROTT OCH STRAFF som spelades i mars.