Biologiska mångfaldens dag på Ölands folkhögskola!

Med anledning av den av FN:s utlysta Biologiska mångfaldens dag 22 maj, uppmärksammar vi detta tillsammans med  vår granne Station Linnå© samt Linnå©universitetet, och erbjuder följande:

3 korta föreläsningar om Biologisk mångfald

Pav Johnsson (Det stora fågeläventyret, lärare på Ölands folkhögskola): Busenkelt och jätteroligt om ekosystemen
Dave Karlsson (forskare, Station Linnå©): Busenkelt och jätteroligt om arterna
Lena Wennersten (forskare, Linnå©universitetet): Busenkelt och jätteroligt om artvariationer

Tid och plats: Strömstedtsalen kl.18.00. Gratis.

Nattutflykt i minibuss

Efter föreläsningarna finns tid för frågor. Och efter detta så leder Pav & Dave en spännande nattexkursion till en av landets mest artrika skogar. Utöver fladdermusspaning med ultraljudsdetektorer blir det insektsstudier vid ett upplyst lakan och massor av annat spännande.

Tid och plats: Vi startar för gemensam färd från Ölands folkhögskolas parkering klockan 20:15 och är tillbaka innan gryningen. Föranmälan till info@stationlinne.se eller 0485 ‚Äì 358 84

Mer info