Arbetet igång med musikteaterskolans ’Kritcirkeln’

Repetitionerna och arbetet med musikteaterettornas slutproduktion Den kaukasiska kritcirkeln är i full gång! Kostymer sys, rekvisita inhandlas och innan sportlovet ska musiken och danskoreografierna vara färdiga.

Den Kaukasiska Kritcirkeln‚Äù skrevs 1944-1945 av Bertolt Brechts och har sedan dess blivit en välkänd klassiker som spelats världen över. Trots att pjäsen skrevs för drygt sjuttio år sedan behandlar den frågor som främlingsfientlighet och kärlek som är högst aktuella än idag.

Ni får följa med i en saga om ett land i inbördeskrig där den rika guvenörsfamiljen blir hotad till livet och får bråttom att fly sitt palats, så bråttom att de glömmer kvar deras lilla barn i kaoset, tronarvingen. En tjänsteflicka som är kvar i palatset finner den lilla pojken när kaoset dragit förbi. Mot alla odds tar hon barnet tills sig och gömmer honom undan oppositionssidan som hotar med döden. I en kamp på liv och död, genom kärlek och hat, följer hon sitt hjärta i jakt på ett lyckligt slut.

Föreställningarna kommer visas på Kalmar teater 19-21 mars. För mer information besök vårt facebookevenemang https://www.facebook.com/events/1550052231909810/?ref_dashboard_filter=upcoming Biljetterna kommer släppas den 11 februari och går att köpa inne på Barometerns kontor i Kalmar.