Allmänkurs på studiobesök

Allmänkurs film och musik har arbetat med intensivt studioarbete i skolans egna studio under några veckor under lärarledning av Tomas Forssell. Det har resulterat i en handfull nya låtar som spelats in från grunden. Skolans nybyggda studio är utrustad med Pro Tools HD system och är en naturlig arbetsplats för kursen.

Under veckan åkte deltagarna dessutom på en kortare resa och gjorde ett studiobesök hos Pamarecords som är beläget i Torsås, bara några mil söder om Kalmar. Pama är med och driver gymnasieutbildningen Stage 4 U, en musikbranchinriktad skola. Under besöket spelades de egna låtarna upp och studions tekniker Martin visade runt i de olika studiolokalerna som ryms på Mjölnergymnasiet. Pama¬¥s Maxe hjälpte till med en provmastring av några av låtarna, bl a We made a fire (text och musik: Teodor Ayre) som du kan höra här.

På bilden syns Jonathan, Teo, Mimmi, Pamas tekniker Martin och Mattias. Nu väntar nya hungriga arbetaspass i studion efter en inspirerande dagsresa.