Vi rekar på Berlin-biennalen

7:e Berlin-biennalen  öppnar i morgon, fredag 27 april.Konstskolans spanare kan meddela att redan på presskonferensen slogs tonen an. Huvudcuratorn Artur Zmijewski hade bjudit in  medlemmar av occupy now-rörelsen  som började ställa frågor till pressen. 7:e berlinbiennalen har i år ett politiskt tema. Kalmar konstmuseum är i år samarbetspartner med Berlinbiennalen. Martin Schibli från konstmuseet, Emmeli Person, elev på Ölands konstskola II och Jörgen Platzer, lärare på densamma bevistar förhandsvisningen och rekar för kommande uppföljningar på Ölands konstskola.

Pavel Althammers: Draftsmen¬¥s Congress. I denna kyrka pågår en dialog i bilder som utförs direkt på väggarna av biennalens besökare.