Info till gästlärare

VIKTIG INFORMATION FÖR DIG SOM ÄR GÄSTLÄRARE

Välkommen till oss! Här kommer lite information som vi tror du kan ha glädje av under den tid du arbetar på Ölands Folkhögskola.

FÖLJANDE PERSONER HITTAR DU I EXPEDITIONSBYGGNADEN:

Åke Holm, rektor
0485-56 44 05 ake.holm@olandsfolkhogskola.se

Mats Brate, biträdande rektor, finns på skolan onsdagar efter lunch samt torsdagar och fredagar.
0485-56 44 40  mats.brate@olandsfolkhogskola.se

Mia Wall, skolassistent.
Mia svarar i växeln och sköter alla postärenden.
0485-56 44 00/56 44 03 mia.wall@olandsfolkhogskola.se

Monica Jacobsson, skolassistent.
Monica hjälper dig med ditt boende på skolan. Hon kan även hjälpa dig med att ta hem material för din kurs.
0485-56 44 02 / 072 240 89 75 monica.jacobsson@olandsfolkhogskola.seMia Johansson, skolassistent.

Mia Johansson, ekonomiansvarig.
Mia har hand om vår ekonomi och kan hjälpa dig med frågor om lön och fakturering.
0485-56 44 07 mia.johansson@olandsfolkhogskola.se

LEKTIONSTIDER

Måndag – torsdag 08.30–14.30, fredag 08.30–12.00. Valbara kurser kan förekomma efter ordinarie arbetstider.
När du lämnar en lektionssal eller verkstad har du ansvar för att salen är iordningställd, låst och eventuellt larmad. Om du önskar använda annan lokal än den du är schemalagd i pratar du med kursansvarig lärare eller expeditionen.

MATSALEN

Alla måltider serveras och äts i matsalen:

Frukost         7.15 – 8.00 till en kostnad av 35 kr
Förm.kaffe  10.00 – 10.30 (i matsalen för all personal)

Lunch          11.45 -12.45 till en kostnad av 50 kr.
Efterm.kaffe 14.30 – 14.55
Kvällsmat     16.30 – 17.15 till en kostnad av 50 kr

När du äter skriver du upp dig på en lista (övrig personal) i matsalen. Du faktureras sedan för mat och logi. Om behöver specialkost kontakta vår kökschef Göran Tripkovic 0485 56 44 01, goran.tripkovic@olandsfolkhogskola.se

LUNCHTIDER

11.45  Konstskolan 1, Konstskolan 2, Scenkonstskolan 2, Seniorakademin, Torsdagsgruppen
12.00 Allmänna kurser, Scenkonstskolan 1
12.15 Dokumentärfilmskolan, Aktion för hållbar utveckling, Designskolan.

BUSSAR

På skolan finns två bussar (9 personers). Bussarna kan användas för angelägenheter som rör undervisningen. I kurspärmen finns uppgifter om vilka som får köra bussen. Bussen bokas av ansvarig lärare som skriver upp vilka personer som kommer att åka i bussen. Viktigt att skriva av mätarställning före och efter! Bussen lämnas i städat skick och nyckeln återlämnas till expeditionen snarast möjligt.

BOENDE

Boende kan ordnas i mån av tillgång av lediga rum. Logi kostar 40 kr/natt, lakan och handdukar ingår. Kontakta Monica Jacobsson, 0485-56 44 02 monica.jacobsson@olandsfolkhogskola.se  om du vill bo på skolan. Behöver du nyckelkort till salar och verkstäder är det här du kvitterar ut det.

MATERIAL/BUTIK

Monica Jacobsson, 0485 56 44 02 monica.jacobsson@olandsfolkhogskola.se, har ansvar för försäljning av böcker, pappersvaror konstnärsmaterial mm. I samråd med kursansvarig kan du kontakta Monica angående det material du behöver i undervisningen. Hör av dig i god tid så att Monica kan beställa hem det som inte finns.

LÖN/FAKTURERING

Mia Johansson, 0485-56 44 07 mia.johansson@olandsfolkhogskola.se har hand om löner, fakturor och reseräkningar. För lärare med A-skatt behöver Mia få in anställningsavtal, tjänstgöringsblankett och reseräkning. Du får lönen månaden efter den månad du arbetat hos oss. För lärare med F-skatt behöver Mia få in avtal om uppdrag och sen fakturan. Region Kalmar län godtar endast E-fakturor. Du hittar information om E-fakturor i PDFen nedan. Du kan skapa egna fakturor här. Reseräkning styrks med ev. biljetter som du scannar in och bifogar fakturan.

Information om e-faktura pdf