Ansök

Välkommen att söka till Ölands folkhögskola!

Vad roligt att du är intresserad av våra kurser. Här kan du ansöka! Observera att vissa kurser kräver att du både fyller i formuläret och skickar in arbetsprover, inspelningar och liknande. Läs instruktionerna för just din kurs innan du skickar in ansökan.

Sista ansökningsdatum för de flesta av våra kurser är den 15 april. Några kurser har längre ansökningsperiod, läs mer om vad som gäller för din kurs nedan.

Vill du ha hjälp med att fylla i din ansökan? Ring oss på 0485 – 564400 eller maila till info@olandsfolkhogskola.se. Vi är tillgängliga dagtid på vardagar.

Kolla vad som gäller för ansökan till den kurs du är intresserad av:

Söker du en seniorkurs? De har eget formulär för ansökan:

Seniorkurs

Vill du skicka in din ansökan på papper?

Här kan du ladda ner en PDF med ansökningsblankett om du hellre vill skicka din ansökan med posten:
Ladda ner ansökan

Ankare vid ansökningsformulär

• Jag söker till

Välj vilka kurser du vill söka till i rullisterna nedan. Du kan ansöka till en, två eller tre kurser.
  • Personuppgifter

• Hur hörde du talas om Ölands Folkhögskola?

• Information

• Utbildning och arbetslivserfarenhet

Om du har någon tidigare utbildning eller arbetslivserfarenhet kan du ange detta här.
  • Arbetslivserfarenhet

• Bilagor

Här ska du ladda upp bilagor till din ansökan, till exempel personligt brev, CV, betygskopior och arbetsprover. Längst upp på den här sidan under "Viktig information om ansökan till" kan du läsa mer om vilka bilagor du ska skicka med.
  • Dra filer hit eller
    Godkända filtyper: pdf, doc, mp4, Max filstorlek: 10 MB, Max antal filer: 10.
      Du kan ladda upp upp till 10 filer. Droppa dem inom rutan eller klicka på Välj filer och markera alla du vill bifoga.