ARKIVENS DAG PÅ DESIGNARKIVET 14 NOVEMBER KLOCKAN 10.00 – 16.00 | Gratis

Designarkivet uppmärksammar Arkivens Dag med ett fokus på skissen. Skissen är designers unika verktyg för att överföra information mellan tanke och handling. Skisser illustrerar individuella arbetssätt men berättar också något om olika förutsättningar för relationen mellan design och produktion, beroende på produkt och material. En liten utställning låter oss möta olika sätt att skissa, olika tekniker och olika formgivare.
Det blir även en utställning med studentprojekt från samarbetet mellan Linnå©universitetets designutbildning i Pukeberg och Designarkivet. Genom att kombinera den grekiska filosofins verklighetsuppfattning med arkivets skisser har studenterna hittat inspiration till nyskapande produkter.

DETALJER

Datum: